Õppeaine: Matemaatika
Klass: 5
aga võiks olla ka teised, sest mängus on 4 erinevad raskusetaset. Valisin 5. klass sest laagri kooli õppekaval (ma oli seal praktikas) see oli klass kus õpilased on juba oodatud vabalt liita ja lahutada peas. Ka mul oli õpilane 5st klassist ja ma umbes tean tema taset mis tegi raskusetase valikut kergem.
Teema: Naturaalarvude liitmine ja lahutamine
Lõiming teiste ainetega: kahjuks ei ole
Teoreetiline taust: Milliseid IKT- ja teisi vahendeid kasutatakse õppetegevuse läbiviimiseks? Miks on valitud just need vahendid?
On vaja 1 mobiiltelefon pingis, kuhu saad alla laadida app. See link on näidis, android ja iphone mõlemad sobivad (tegelikult app peab osta aga on ka tasuta versioon kus on ainult liitmine ja lahutamine, mille me just kasutame). App on piisavalt väike (200mb). Kahjuks seal on reklaam enne mängu, aga ma mängisin mitu korda abikaasaga et testida ja midagi kohutav seal polnud. 4 erinevad raskusetaset - väikesed arvud (1-10), arvud kahe numbritega, eelmine pluss natuke raskem ja on ka negatiivsed arvud, 3-numbriline arvud. Meile sobib teine raskusetase "medium".
Häälestus ehk sissejuhatus teemasse:
See tund peab olema pärast naturaalarvude lahutamise ja liitmise teemad on võetud.
Alguseks kordame lühidalt need kaks teemad ja meenutame kõik koos nende omadused/seadused. Tunni lõpus teeme liitmise ja lahutamise mängu.
Tegevuse põhiosa:
Kõigepealt meenutame reeglid. Siis teeme mängu:
Vajadusel õpetaja liikub natuke õpilast et ideaalselt ühes pingis istusid lapsed sama tasemega. Õpetaja kirjutab appi nimi tahvlil ja aitab õpilasi seda alla laadida ning seletab kuidas mängu alustada ja selle reeglid. Üks mäng kehtib 1 minut või 10 punktini (10 punkti on mängureegel ja seda ei saa muuta, 1 minut on et teha seda kiirem, on võimalik muutuda). Need kes võitsid tõusevad püsti. Esimesed 12 mängivad uuesti, siis 6 ja lõpus jäävad 3 kes ongi võitjad. Võib olla neile kes on matemaatikas nõrk annan võimalust teha esimest raskusetaset, aga see on väga lihtne ja võib olla oleks ebaõiglane teha niimoodi. Ka üks variant on teha 2 "liigid" raskusetase baasil.
Kokkuvõte ja hindamine:
Kuna mäng ise on päris lühike, teistel pole palju aega et saada igavaks, aga igaks juhuks pean mõelda sellest mida teised kes ei taha rohkem mängida või vaadata kuidas teised võistlevad saavad teha. Ka pean igaks juhuks mõelda sellest kuidas vältida suurt konkurentsivõime, ja selle negatiivsuse, kui klassis on sellised lapsed. Hindamist pole, sest see oleks kordamistund, aga tagasiside võimalus peab alati olla olemas.
Lõpus (ainult väga tunni lõpus kaose vältimiseks :)) kõik saavad kommi et lõpetada tund positiivselt.
No comments:
Post a Comment