Friday, May 8, 2020

Digipädevuste eneseanalüüs

Analüüsin pigem minu tavaelu, sest ainuke õpetamiskogemus mis ma oman on koduõpetaja viimase aasta jooksul. Ka osa "educational community" ma ignoreerin, sest mul ei ole kogemust õpetajatega tegelemisega väljaarvates kui ma ise olen õpilane.

Tegelikult pärast ma juba hakkasin teha see ülesanne ma sain aru et mul on rohkem digitaalset kogemust kui ma arvasin, sest õpetamine ei pea olla ainult koolis. Mul ei ole kogemust õpetajana koolis, aga mängin palju erinevad online arvutimängud kus ma tegelikult tegin need asjad mis ma nüüd pean analüüsida päris palju, seahulgas erinevad esitlused, juhendid, õpetasin individuaalselt, organiseerisin 25+ inimesi koostööd ning üldiselt igal võimalusel leidsin viisid et õpetada või organiseerida midagi juba palju aastad (õpetaja on ju eluviis mitte amet :)). Enne seda ainet ma ei mõelnud sellest et see ka saab olla mingi kogemus mis ma saan ülikooli raames kasutada, ning palju inimesed, eriti need kes on vanem, ei võtta seda tõsiselt, aga kui ma hakkasin analüüsida kust ma võtan pädevuste hinded sain mingi "Aha!" hetk.


1. Professionaalne kaasamine


1.1. Organisatsiooniline suhtlus - B2
1.2. Professionaalne koostöö - A1
1.3. Peegeldav praktika - B1
1.4. Digitaalne pidev professionaalne areng - A2

Kasutan palju erinevad digitaalsed suhtlus keskkonnad ning on avatud koostööle, aga tavaliselt ma eelistan töötada üksi. Peale suhtlust, kasutan väga tihti erinevad seadmed nagu excel või word ning nende jagamise ja koostöö funktsiooni, nii ülikoolis kui ka tavaelus. Ka tihti kasutan teised erinevad veebikeskkonnad nagu näiteks logid mis näitavad mida minu kaaslased ja mina ise teeme ja analüüsin need, et leida parem tegelemise viisid. Seega punktid kus on oluline minu oma oskuste tase on tundlikult kõrgem kui koostöö punktid.
Organisatsiooniline suhtlus on isegi B2 sest ma tegelen sellega mitu aastad, kuigi see ei ole seotud otseselt kooliga, ja tunnen end väga kindel selles punktis. Arenen selles pidevalt ka, sest et analüüsida ja õpetada midagi ma pean alguseks ise seda aru saada kõrgel tasemel ning palju veebikeskkonnad on täis väga erinevate töövahenditega mis ei ole pinnal, peaaegu iga kord kui kasutad mingi veebikeskkond või programm leiad mingi uus tööriist uurimiseks.

2. Digitaalsed ressursid

2.1. Digitaalsete ressursside valimine - B1
Tavaliselt mul ei ole raskusi digitaalsete ressursside valimisega, kui ma saan aru mis on õpilase õppimisstiil.

2.2. Digitaalsete ressursside loomine ja muutmine - A2
2.3. Digitaalsete ressursside haldamine, kaitsmine ja jagamine - A1
Haldamine ja jagamine ei ole raske, aga peamiselt ma ei mõtle palju kas litsents on avatud ja kuidas see mõjutab minu kasutamist. See on midagi kus minu tase on algeline.

3. Õpetamine ja õppimine

3.1. Õpetamine - A1
Tavaliselt erinevad digitaalsed seadmed ongi millega ma tegelen ning seetõttu mul ei ole kogemust ja oskust kuidas ma saan integreerida neid õpetamisprotsessi, nad on juba protsessi peamine osa.

3.2. Juhendamine - B2
See on midagi millega ma olen tuttav ja kuna inimesed kellega ma tegelen on tavaliselt täiskasvanud, nad vajavad peamiselt suunamist õigele teele.

3.3. Koostöös õppimine - B1
Eelistan õppida üksi, aga saan teha seda teiste inimestega digitaalse keskkonnade kaudu. See on ka palju mugavam kui päriselus suhtlemine.

3.4. Isereguleeritav õppimine - A2
Ise osalesin isereguleeritav õppimiseks õppijana, aga pole kogemust kasutamisega õpetajana.

4. Hindamine

4.1. Hindamisstrateegiad - A1
4.2. Tõendite analüüsimine - A1
4.3. Tagasiside ja planeerimine - A1

Pole veel kokku puutunud teiste inimeste tööde hindamisega.

5. Õppijate võimaldamine

5.1. Juurdepääsetavus ja kaasamine - A2
5.2. Eristamine ja isikupärastamine - A1
5.3. Aktiivselt kaasa lööma õppijaid - B1

Ma ei tea veel mingi digitaalse keskkonna kus ma saan personaliseerida õppematerjal (välja arvates muidugi mitu eraldi versioonid tegemist). Võiks olla sest ma tavaliselt tegelen kas eraldi ühe õpilasega ja sellisel juhul ma saan adapteerida ühele inimesele või täiskasvanutega grupis, kellel pole erivajadust. Aga see on huvitav teema ja minu eesmärgiks oleks midagi sellist leida. Kui ma keegi õpetan me oleme alati protsessi võrdsed osad ja õpilased osalevad selles aktiivselt, mis minu juhul on kergem teha kui kooliõpetajana.

6. Õppijate digitaalse kompetentsi hõlbustamine

6.1. Info- ja meediapädevus - B1
Kõik selles punktis on oskused mis ülikool annab meile peaaegu igas aines ning praegu tunnen end päris kindel usaldusväärse info otsimisega.

6.2. Digitaalne suhtlus ja koostöö - B1
Olen palju rohkem kindel digitaalsel suhtlemisel ja koostööl kui reaalse elu suhtlemisel.

6.3. Digitaalse sisu loomine - A1
6.4. Vastutustundlik kasutamine - A2
Autoriõigused ja litsentsid on minu nõrk koht, seetõttu panin A1 digitaalse sisu loomiseks. Ma saan aru et teiste inimeste töid et tohi kasutada ilma viitamist, aga minu teadmised sellel valdkonnal on päris pealiskaudsed. Tehnilisel osal mul pole probleemi digitaalse sisu loomisega ja selle sobivuse kontrollimisega.

6.5. Digitaalne probleemide lahendamine - A2

No comments:

Post a Comment